Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:24:05+02:00
R - promien koła = 40 cm
obwód koła = 2πr = 2π40 = 80π cm = 251,2 cm
s - droga przy 130 obrotach = 251,2 razy 130 = 32656 cm = 326,56 m
V - prędkość = 326,56 m/min = 5,4 m/s
2010-03-30T18:13:22+02:00
Najpierw obliczamy obwód koła roweru:
r=40cm

l=2πr
l=2π*40
l=80π [cm]

teraz obliczamy długość przebytej trasy:
koło wykonało 130 obrotów, a jeden obrót koła to 80πcm:
130*80π= 10400πcm= 10400*3,14 cm= 32656cm (w przybliżeniu)

Obliczamy jak szybko rowerzysta się poruszał:
v= s/t -droga przez czas
v= 32656cm/60s= 326,56m/60s = 5,443 m/s