Oblicz objętość prostopadłościanu:
a)podstawa wynosi 10 cm,krawędz podstawy wynosi 2 dm,sciana boczna 3 dm
b)podstawa wynosi 5 dm,krawędz podstawy 15 cm,sciana boczna 0,2 m
c)podstawa 30 cm krawędz podstawy 0,6 m sciana boczna 1 dm.

Z góry dziękuje Dam najj ;]

3

Odpowiedzi

2010-03-30T17:28:51+02:00
A)10cm=1dm
1dm*2dm*3dm=6dm³=6l

b)5dm*1,5dm*2dm=15dm³=15l

c)3dm*6dm*1dm=18dm³=18l


MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁAM
2010-03-30T17:29:20+02:00
A). 10 cm=1dm v=abc v=1*2*3= 6dm³
b). 15 cm= 1,5 dm 0,2m = 2 dm v= 5* 1,5 *2= 15 dm³
c). 30cm= 3 dm 0,6m = 6 dm v= 3* 6* 1= 18dm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:36:35+02:00
A)
V=a*b*c
a=10cm=1dm
b=2dm
c=3dm
V=1dm*2dm*3dm=6dm^3

b)
V=a*b*c
a=5dm
b=15cm=1,5dm
c=0,2m=2dm
V=5dm*1,5dm*2dm=15dm^3

c)
V=a*b*c
a=30cm=3dm
b=0,6m=6dm
c=1dm
V=3dm*6dm*1dm=18dm^3


dm^3 - decymetr szescienny
* - znak mnozenia

;)