Fragment nici Dna o sekwencji nukleotydów C G G A C T T A G A poddano transkrypcji. Zaznacz wśród niżej podanych zapisów właściwą sekwencję nukleotydów odcinka nici polineukleotydowej RNA, który powstał po transkrypcji. Swoją odpowiedź uzasadnij, podając dwa argumenty

A. G C C T G A A T C T
B. G C C U G A A U C U
C. C G G U C A A U G U
D. C G G A C T T A G A

2

Odpowiedzi

2010-03-30T17:33:45+02:00
Bedzie to odpowiedz A ponieważ musimy zapisac nic DNA tak aby stanowiła całośc czyli piszemy zawsze ze A łączy się z T a C łaczy się z G. Zamieniamy poprostu
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:41:10+02:00
Odpowiedź A
Istnieje pewna zasada, że nukleotydy łączą się ze sobą w określony sposób: cytozyna (C) z guaniną (G), a adenina (A) z tyminą (T). I tak jest zawsze. Wszystkie inne połączenia są błędne i raczej nie występują. Takie są bowiem właściwości zasad azotowych:)