Odpowiedzi

2010-03-30T17:28:33+02:00
Prądy ciepłe
prądy zimne

spowodowane różnicą ciężaru wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:29:10+02:00
Wywołane różnicami temperatur, ruchem obrotowym Ziemi, występowaniem wiatrów stałych bądź zasoleniem

rodzaje pradów morskich:
* wiatrowe - związane z działalnością silnych wiatrów,
* gęstościowe - wynikające z różnic ciężaru objętościowego wód w różnych miejscach. Bardzo często tworzą się pod powierzchnią wody, rzadziej na jej powierzchni,
* spływowe - powstające wskutek wyrównywania poziomu wód w różnych miejscach. Pośrednią ich przyczyną jest dopływ wód słodkowodnych do mórz i oceanów, a także zwiększone parowanie,
* kompensacyjne - przywracające równowagę hydrostatyczną, naruszoną przez różne siły, np. przez wiatry stałe.
4 2 4
2010-03-30T17:30:10+02:00
PRĄdy morskie wywołane są różnicami temperatur przez wiatr lub zasolenie . Np prady cieple i zimne . a ten powyzej ma z wikipedi tez tak umiem zal mi go