Odpowiedzi

2009-11-02T13:35:33+01:00
Metynu = 2* mC + 2*mH = 2*12u+2*1u= 24u+2u=26u.
100%-26u
x-24u
x= 100% * 24u / 26u = 92,3% - C

100% - 92,3 % = 7,7% - H

Mozna napisać ze w etynie jest więcej C niż w etenie o 6,6% .
W etynie jest mniej H niz w etenie o 6,5 %.

Nie wiem czy to jest prawidłowe ale przerabialam takie zadania.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T14:50:51+01:00
Masa C2H2= 2*12u + 2*1u= 26u
%C 26u ----- 100%
24u ----- x
x= 92,31%

%H 26u ----- 100%
2u ------ x
x=7,69%

(%masowy węgla w etenie wynosi 85,71% , %masowy wodoru w etenie wynosi 14,29%)
odp. W etenie % masowy węgla jest mniejszy a wodoru większy.

8 4 8