Odpowiedzi

2009-11-01T19:17:53+01:00
Sparta była nastawiona na wojsko, więc musieli stosować specjalne wychowanie. Czyli:
- Uczynić z nich jak najlepszych sportowców,
- Stworzyć zdyscyplinowaną i dobrą armię,
- Obywatele mieli być lojalni wobec dowódcy i patriotyczni,
- Poza tym Sparta była usytuowana na terenie górzystym, więc mieszkańcy musieli być wytrzymali na trudy długich,górskich podróży.
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
  • Aspi
  • Początkujący
2009-11-01T20:06:46+01:00
Życie spartiatów było zależne od Polis. Dorośli obywatele po odbyciu wieloletniej służby zasiadali w stałej armii. Do 30 roku życia mieszkali w koszarach chociaż mieli żony i dzieci. Do końca życia każdy spartanin jadł wieczerzę razem ze swym oddziałem. Wychowanie spartańskie miało za zadanie stworzyć z mężczyzn żołnierzy idealnych, poprzez surowe i ciężkie metody treningu umysłowego i fizycznego.
9 3 9
2009-11-01T21:21:47+01:00
Spartaninów przede wszystkich wychowywano na jak najlepszych wojskowych. Wiele czasu poświęcano na rzeźbę ciała mniej na nauke. Przepisy spratańskie były bardzo surowe.
11 3 11