Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:37:51+02:00
Typu klimatów:

a) równikowy - duże opady(2000 - 3000 mm rocznie), małe dobowe i roczne wahania temperatury, brak wyraźnej pory deszczowej,

występowanie: Kotlina Kongo, Nizina Amazonki i Archipelag Malajski

b) podrównikowy wilgotny - jedna lub dwie pory deszczowe( rocznie poniżej 2000 mm), nieznaczne wahania temperatury

występowanie: Wyżyna Brazylijska i Gujańska, pn. Australia, obrzeża Kotliny Kongo

c) podrównikowy suchy - na równiku dwie pory deszczowe, na pozostałym terenie pora deszczowa ograniczona do kilku miesięcy (500 - 1000 mm), roczne wahaniami temperatury do 10°C

występowanie: pn. ? wsch. część Wyżyny Brazylijskiej, pn. obszary Australii, Afryka Środkowa (pas na pn. od 10°N i na pd. od 10°S).
  • OnA7
  • Początkujący
2010-03-30T17:48:20+02:00
----strefa klimatów równikowych
-równikowy wybitnie wilgotny
-podrównikowy wilgotny
-podrównikowy suchy
-strefa klimatów zwrotnikowych
-wilgotny
-pośredni
-kontynentalny suchy
-wybitnie i skrajnie suchy
----strefa klimatów podzwrotnikowych
-morski
-pośredni
-kontynentalny
-kontynentalny, suchy
-strefa klimatów umiarkowanych
-umiarkowane ciepłe
-wybitnie morski
-morski
-przejściowy
-ciepły
-kontynentalny
-wybitnie kontynentalny
-kontynentalny, suchy
-kontynentalny, wybitnie suchy
-kontynentalny, skrajnie suchy
-umiarkowane chłodne
-morski
-przejściowy
-chłodny
-kontynentalny
-wybitnie kontynentalny
-skrajnie kontynentalny
----strefa klimatów okołobiegunowych
-subpolarny
-polarny
1 5 1