Gazda Stach do stada liczącego 28 owiec i 2 barany, dokupił nowe stado, w którym było 15 % baranów. W połączonym stadzie barany stanowiły 10 %.Jak liczne stado dokupił Stach ? Ile baranów ma teraz w stadzie ?

Błagam pomocy !!!
DAM NAJ JELI BEDZIE DOBRZE :)

2

Odpowiedzi

2010-03-30T17:45:20+02:00
X - nowe stado,
2 + 28 - stare stado,
15% * x - baranów odkupiono,
10% * ( 2 + 28 +X ) - baranów starych i nowych
2 + 15% * X = 10% * (30+X) 2 + 15% * X = 3 + 10% * X 15% * X - 10% * X =
3 - 25% * X = 3 - 2 X = 1 / 5% = 100 / 5 X = 20 tyle sztuk dokupił

10% * (2 + 28 + 20) = 50 / 10 = 5



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:48:37+02:00
X-nowe stado
2+28-stare stado
15%x-ilość dokupionych baranów
10%(x+2+28)-ilość baranów w starym i nowym stadzie

2+15%x=10%(2+28+x)
2+15/100x=0,2+0,8+1/10x
2+15/100x-10/100x=3
15/100x-10/100x=3-2
5/100x=1
1/20x=1 /:1/20
x=20-dokupione stado

1/10(20+2+28)=1/10x50=5-wszystkie barany

spr.
5-2=3 3/20x100%=15%

Odp.Stach dokupił stado liczące 20, a baranów w stadzie ma teraz 5

Polecam takie rozwiązanie.Za te rozwiązanie dostałem piątkę :)
2 5 2