Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T17:46:32+02:00
Lasy równikowe określa się mianem zielonych płuc ziemi ponieważ zajmują ogromna ilość miejsca na ziemi i dają dużo tlenu całemu światu. Nie ma takiego kraju w którym nie rosłoby chociaż jedno drzewo.
36 4 36
2010-03-30T17:51:38+02:00
Wiecznie zielone lasy równikowe charakteryzują się tym, że klimat w którym rosną sprzyja ich rozwojowi. Drzewa te są wiec niezwykle wybujałe, walczą ze sobą o dostęp do światła. Sprzyja im także ilość opadów. Lasy te są nazywane płucami ziemi, ponieważ to one zaopatrują świat w największe pokłady tlenu atmosferycznego, którym oddychamy. Utrzymują temperaturę sprzyjającą istnieniu życia. Im mniej drzew w lasach równikowych tym większe zagrożenie ociepleniem klimatu, co za tym idzie topnieniem lodowców i zatopieniem lądów przez wody polodowcowe.
32 1 32