Odpowiedzi

2009-11-01T15:31:40+01:00
Rządy Czerwonych Khmerów. Masowe egzekucje i ludobójstwo. Zginęło ponad dwa miliony mieszkańców kraju (według niektórych źródeł - ponad dwa i pół miliona); izolacja kraju; wysiedlenie wszystkich mieszkańców miast do wiejskich komun, likwidacja szkół, zmuszanie ludzi do niewolniczej pracy.
2009-11-01T15:37:51+01:00
Przyczyną głodu w Kambodży była wojna z Afganistanem i wiele wyniszczonych ziem na ich terytorium.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T15:56:44+01:00
Od 802 do 1970 roku Kambodża była monarchią dziedziczną. W dniu 18 marca 1970 roku książę został obalony . Nowy przywódca zrezygnował z prowadzonej przez księcia polityki tolerowania oddziałów północno-wietnamskich oraz Czerwonych Khmerów na terytorium Kambodży. Około 300.000 Wietnamczyków zmuszono do wyjazdu,. Generał Lon Nol wezwał przebywające w Kambodży oddziały północno-wietnamskie do opuszczenia kraju, a nie uzyskując jednak ich żadnej reakcji, lotnictwo amerykańskie rozpoczęło bombardowania Kambodży tam, gdzie ukrywały się oddziały północno-wietnamskie.
1 5 1