Zad.1.dopasuj funkcje do elementu oka.Zrobiłam to ale nie wiem czy jest dobrze więc proszę sprawdzić i poprawić błędy.
Twardówka - chroni oko przed urazami
Ciało szkliste - wypełnia wnętrze gałki ocznej
Rogówka - załamuje promienie świetlne
Tęczówka - nadaje barwę oku
Źrenica - warunkuje dopływ światła, a jej średnica może się zwiększać lub zmniejszać
Spojówka - odżywia oko
Naczyniówka - odbiera wrażenia świetlne
Akomodacja - miejsce najlepszego widzenia
Nerwy wzrokowe - przenosi wrażenie wzrokowe do mózgu
Plamka ślepa - brak wrażliwości na światło
Siatkówka - umożliwia przenikanie światła w głąb gałki ocznej
zad.2.Napisz 2-3 funkcje układu ośrodkowego.Napisz 2-3 funkcje układu obwodowego.Napisz 2-3 funkcje komórki nerwowej.

2

Odpowiedzi

2010-03-30T18:02:53+02:00
Zadanie 1 jest dobrze

funkcje komórki nerwowej:
- umożliwianie odpowiednich reakcji
- przewodzenie bodźców
- kontakt ze światem zewnętrznym
- integracja organizmu, który tworzy jedną całość
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:07:03+02:00
Zad.1
jest moim zdaniem dobrze zrobione :)
zad.2
Układ ośrodkowy:
odbiera, analizuje i odpowiada na wszelkie zarejestrowane bodźce, poprzez sterowanie reakcjami całego organizmu, na bodźce odbierane i dostarczane przez obwodowy układ nerwowy.
Układ obwodowy:
nerwy przenoszą sygnały między mózgowiem a rdzeniem i resztą ciała.
Komórka nerwowa:
przewodzą informacje z obwodu do układu nerwowego;
przewodzą informacje z układu nerwowego do efektorów, czyli różnych narządów.
mam nadzieję że pomogłam :)
6 2 6