1) Kto to byli :
-Ignacy Paderewski ,
- Roman Dmowski ,
-Józef Piłsudzki

2) Jaki charakter miała I i II wojna światowa

3) Przebieg II wojny światowej - kolejność ataków Hitlera

4)Przyczyny wybuchu I wojny światowej

5) Co to jest kryzys gospodarczy i jego skutki

6) Co to jest Łapanka i łagry

Dziękuje dam naj ;) Potrzebuje na sprawdzian ;]
Opisać niezadługo i nie z neta ^

2

Odpowiedzi

2010-03-30T17:58:16+02:00
Ignacy Jan Paderewski -polski pianista, kompozytor, polityk, premier Polski, działacz niepodległościowy, profesor konserwatorium w Warszawie

Roman Dmowski-polityk, publicysta polityczny, Minister Spraw Zagranicznych RP, poseł na Sejm Ustawodawczy RP oraz II i III Dumy. Współzałożyciel Narodowej Demokracji (endecji, ruchu narodowego), główny ideolog polskiego nacjonalizmu.

Józef Piłsudski- polski działacz niepodległościowy, dowódca wojskowy, polityk, naczelnik państwa polskiego w latach 1918–1922 i naczelny wódz Armii Polskiej od 11 listopada 1918, pierwszy marszałek Polski od 1920; dwukrotny premier Polski (1926–1928 i 1930), twórca tzw. rządów sanacyjnych w II Rzeczypospolitej wprowadzonych w 1926 po zamachu stanu.



3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:27:56+02:00
1.
Ignacy Jan Paderewski - polski pianista, kompozytor, polityk, premier Polski, działacz niepodległościowy, profesor konserwatorium w Warszawie.
Roman Dmowski - Polityk, twórca inkorporacji. :)
Józef Piłsudski - Polityk, wódz Armii Polskiej, naczelnik Państwa Polskiego.
2.
I Wojna Światowa miała charakter obronny. Polacy bronili Państwa i w małym stopniu atakowali swoich 'sąsiadów'. Była wojną pozycyjną.
II Wojna Światowa była podobnie jak I wojna,wojną pozycyjną o charakterze obronnym, ale Polacy więcej atakowli :)
3.
Największym atakiem Hitlera był atak na zachodnią część Europy i na ZSRR (Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich - Rosja). Napadł na Polskę, podobnie jak na większość państw w Europie.
4.
- Zamordowanie austriackiego następcy tronu, arcyksięcia Franciszka Ferdynanda. Data : 28.06.1914 r.
- Póba zdobycia przez Niemcy czołowej pozycji polityczno - militarnej,
- Walka o zwrot Alzacji i Lotaryngii
- intensywny rozwój uczuć narodowych. :)
5.
Kryzys gospodarczy to tak jakby zapaść, załamanie gospodarcze. Skutkami tego są :
- kradzieże, z powodu braku pieniędzy, biedy
- bunty
- strajki
- wymieranie ludzi z głodu i wycieńczenia
6.
Łapanka - nazwa (pierwotnie potoczna) jednego z głównych sposobów używanych przez Niemców podczas II wojny światowej dla zatrzymania większej liczby przypadkowych więźniów.
Łagry - system obozów pracy przymusowej.

Pozdrawiam :)
2 2 2