1)Opowiedz treść utworu własnymi słowami, posługując się współczesnym językiem. Nie musisz zachować wersyfikacji.

2) O co prosi osoba mówiąca?

Maryję -

test na podstawie którego trzeba to zrobić jest z załączniku :)

BARDZO PILNE!!! NA WCZORAJ!!! DAJĘ DUŻO PUNTÓW JAK NA TAKIE ZADANIE. POTRZEBUJE TEGO BARDZO SZYBKO!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-30T17:58:01+02:00
1)Bogurodzica jest to modlitwa napisana wierszem przez autora.
Napisane jest że na świecie zbożny popyt ,po żywocie rajski przebyt, czyli jak jest na ziemi a jak w niebie.Jest to modlitwa do Maryji.Słowem "Kyrieleyson" zatwierdzamy że niech tak się stanie.
2)
Maryję prosi o to żeby napełniła i usłyszała myśli człowiecze.
Żeby słyszała modlitwe jaką człowiek mówi.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:00:38+02:00
Jeżeli mam opisać własnymi słowami "Bogurodzicę" to proszę :

"Bogurodzica" początkowo wychwala Maryję, następnie narrator zaczyna prosić Maryję o różnorakie dary.


Osoba mówiąca prosi Maryję o :
- o wysłuchanie modlitwy do niej wzniesionej oraz o zesłanie tego o co w niej prosi, czyli życie wieczne w raju


Proszę bardzo :)
2 3 2
2010-03-30T18:08:59+02:00
2 osoba mówiąca prosi maryje o dobro na ziemi i dobry byt, a po smierci o spokój duszy.
1 Bogarodzico Dziewico, przez Boga uwielbiona Maryjo,
U twego Syna Pana matko wybrana, Maryjo!
Pozyskaj nam, daj nam!
Panie, zmiłuj się!

Przez wzgląd na twego Chrzciciela, Synu Boga,
Usłysz głosy, spełnij myśli pragnienialudzkie.
Wysłuchaj modlitwy, którą zanosimy,
I racz nam dać to, o co prosimy:
Na świecie pobożne szczęśliwe życie,
Po żywocie przebywanie w raju.
Panie, zmiłuj się!
1 1 1