Heh ;]
zadania do wykonania xd
zad .1
Prostokątna podłoga ma wymiary : 6,5 m x 9 m . Jedna puszka lakieru kosztuje 15,20 zł i wystarcza na pomalowanie 10 m ² podłogi . Wyznacz cenę remontu podłogi .
zad . 2
Klasa 6 miała 5 lekcji po 45 min . każda . Ile czasu upłynęło od rozpoczęcia pierwszej do końca piątej , jeśli 1 przerwa była 15 min . , a pozostałe 10 min .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:01:49+02:00
Zad 1
pole podłogi
6,5 * 9 = 58,5 [m²]
58,5÷10= 5,85 czyli trzeba 6 puszek
6 * 15,2 = 91,2 [zł]
Odp. Cena remontu podłogi wynosi 91,2 zł

Zad 2
5 * 45 = 225
15 + 3 * 10 =15 + 30 + 45
225+45 = 270 min czyli 4 godziny i 30 min
Odp. Od początku pierwszej lekcji do konca drugiej upłynęły 4 godziny i 30 minut
1 5 1
2010-03-30T18:05:22+02:00
Zad.1.
P=a*b
P=6,5m*9m
P=58,5m²
mnożysz 6 puszek razy cene farby, bo jedna puszka wystarcza na 10 m² a kosztuje 15,20
15,2*6=91,2 zł
odp. Cena remontu to 91,2 zł.

zad.2.
5*45min=225min
było 4 przerwy
3*10min+15min=45min
225min+45min=270min
270min:60min(bo tyle ma 1 godz.)=4godz30min
Odp. Od początku pierwszej lekcji do końca lekcji upłynęło 4 godziny i 30 minut.
1 5 1