Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:17:26+02:00
Sorka, jak gdzieś są jakieś błędy (bo pisałem to bardzo szybko)

LICZĘ NA NAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dlaczego GRZYBY i POROSTY są chronione na terenie POLSKI:

* ponieważ, są zagrożone wyginięciem lub są bardzo rzadkie.

Chronione gatunki GRZYBÓW na terenie POLSKI:

* Ozorek dębowy.
* Pniarek różowy.
* Purchawica olbrzymia.
* Smardz jadalny.
* Smardz stożkowaty.
* Soplówka (wszystkie gatunki).
* Szmaciak gałęzisty.
* Szyszkowiec łuskowaty.
* Żagiew okółkowa.

Chronione gatunki POROSTÓW na terenie POLSKI:

* Biedronecznik.
* Brodaczka kępkowa.
* Brodaczka grabowa.
* Brodaczka kaukaska.
* Brodaczka rogowata.
* Brodaczka nadobna.
* Brodaczka Wasmuta.
* Brodaczka zwyczajna.
* Chobotek alpejski.
* Chróścik karłowaty.
* Chróścik inkrustowany.
* Chróścik pasterski.
* Chróścik orzęsiony.
* Czasznik modrozielony.
* Granicznik Lobaria.
* Granicznik płucnik.
* Karlinka brodawkowata.
* Kruszownica.
* Mąkla odmienna.
* Mąkla rozłożysta.
* Mąklik otrębiasty.
* Nibypłucnik wątpliwy.
* Obrostnica rzęsowata.
* Odnożyca mączysta.
* Odnożyca kępkowa.
* Odnożyca jesionowa.
* Odnożyca tępa.
* Odnożyca opylona.
* Odnożyca włosowata.
* Pawężnica jabłkowata.
* Pawężnica palczasta.
* Pawężnica łuseczkowata.
* Pawężnica rudawa.
* Pawężnica drobna.
* Pawężnica psia.
* Płaskotka rozlana.
* Płucnica płotowa.
* Płucnica zielonawa.
* Płucnik modry.
* Popielak.
* Przylepka.
* Przylepka wytworna.
* Przylepka szorstka.
* Przylepka oliwkowa.
* Przylepka sorediowa.
* Przylepka brodawkowata.
* Przylepka złotawa.
* Przylepka łuseczkowata.
* Przystrumyczek pustułkowy.
* Puchlina ząbkowana.
* Pustułka rurkowata.
* Tapetka pokrzywiona.
* Tarczownica skalna.
* Tarczynka dziurkowana.
* Tarczynka przygraniczna.
* Wabnica kielichowata.
* Włostka.
* Złociszek jaskrawy.
* Złotlinka jaskrawa.
* Żółtlica chropowata.
* Żełuczka Mougeota.
* Żełuczka zmienna.

4 4 4
2010-03-30T19:00:45+02:00
Grzyby i porosty są w Polsce chronione bo są rzadko spotykane i grożą wyginięciem.
grzyby:
1 Borowik korzeniasty
2 Gąska olbrzymia
3 Sarniak
4 maślak dęty
5 kurzawka bagienna

porosty
1 Chrobotek alpejski
2 odnożyca włosowata
3 pawężnica
4 cienik
5 błyskotka

3 3 3