Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T15:35:41+01:00
Kazimierz Puławski .
1.Kazimierz Puławski uczestnik walki, generał armii amerykańskiej
2.Prowadził wojnę podjazdową
3.Gen.Puławski utworzył własny legion ( z ochotników ), który odniósł wiele zwycięstw
4.1779 października legion skierowany pod Savannach - Puławski i Francuzi giną
5.W 1909 Prezydent USA odsłonił pomnik Puławskiego w Waszyngtonie

Tadeusz Kościuszko
1.Jeden z pierwszych ochotników europejskich
2.Pułkownik w armi amerykańskiej
3.8 lat mieszkał w Ameryce
4.Kongres U.S.A. przyznał mu obywatelstwo i rangę generała U.S.A.
5.W 1784 powraca do kraju
1 5 1
2009-11-01T15:52:08+01:00
-Generał Puławski utworzył własny legion z ochotników którzy odnieśli wiele zwycięstw.
-W 1779 października legion skierowane przez Kazimierza Puławskiego pod Savannah (bitwa przegrana).
-Bitwa pod Saratogą 17 września i 8 października 1777 (Tadeusz Kościuszko) odpowiedzialny za budowę amerykańskich fortyfikacji polowych
4 5 4
2009-11-01T16:13:44+01:00
Cały tekst preambuły brzmi:

My, naród[2] Stanów Zjednoczonych, w celu tworzenia doskonalszej unii, ugruntowania sprawiedliwości, zapewnienia spokoju wewnętrznego, umożliwienia wspólnej obrony, popierania ogólnego dobra i zagwarantowania wolności dla nas samych i dla naszych potomków, uchwalamy i ustanawiamy niniejszą Konstytucję Stanów Zjednoczonych Ameryki.