Prosiłabym o rozwiązanie tych zadań możliwie jak najszybciej,bardzo mi na tym zależy gdyż mogę poprawić moje 4kosy z matmy!!-massakra...pliss

chodzi o zadanie 33,34,35 i 36 ze strony 184-w nowych podręcznikach do klasy 1gim.,180str.-w starych podręcznikach.
jakby ktoś umiał chociaż te dwa pierwsze to będzie git!

; ))
PLZ.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:17:24+02:00
Zad. 33
|EC| = 15 - a
P trapezu ABCE = (15 - a + 15) * 15 : 2 = (30 - a) * 7,5
P trójkąta ADE = 15a : 2 = 7,5a

P trazpezu = 2 * P trój.

(30 - a) * 7,5 = 2 * 7,5a | : 7,5 - dziele obiema stronami przez 7,5
30 - a = 2a
30 = 2a + a
30 = 3a
a = 10
odp. Odcinek a musiałby mieć długość 10

Zad. 34

Pole LNO= 12*c :2
Pole LMN = 12* (16-c)
12*c:2= 12*(16-c) :2:3 12c :2=192 - 12c :2 :3
6c=96-6c:3
6c=32-2c
6c+2c=32
8c=32/:8
c=4
Odp. Powinien mieć dł. 4.

Zad 35.
Pc - pole całkowite
Pc=280cm2
P1=5cm x 6cm=30cm2
P2=5 x h
P3=6 x h 2(5 x h+6 x h)+60=280cm2
10h+12h+60=280cm2
22h=220
h=10
Odp. Wysokość wynosi 10.

Zad. 36
2(x-1)=1,5x-1
2x-2=1,5x-1
x=2
x-1=1 bok a
1,5x-1=2 bok b
Odp. wymiary to 1 x 2.

Mam nadzieję, że pomogłam. ; D
2010-03-30T18:44:25+02:00