Odpowiedzi

2010-03-30T18:12:19+02:00
Zabraniano mówienie po polsku w szkołach i na stancjach
Nie pozwalano czytać polskiej literatury
Oczerniano polaków np. polskie zakonnice
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:20:01+02:00
W książce Stefana Żeromskiego metod rusyfikacji było wiele.
Główną matodą był zakaz mówienia, pisania w języku polskim na terenie szkoły. Wszystkie lekcje (nawet j.polski czy religia) odbywały się po rosyjsku. Rusyfikanci faworyzowali polskich uczniów, któzy chętnie poddawali się ich rozkazom. Często na lekcjach rosjanie wyśmiewali i oczerniali historię Polski.
Poza szkoła młodziez polska była szpiegowana, pojawiały się kary cielesne.
2 3 2