1.Najmniejszy z ptaków koliber waży zaledwie 1,5g, a dorosły bocian 24 kg.
Ile razy bocian jest cięższy od kolibra? Zapisz wszystkie obliczenia.

2. W 1994 roku spis wykazał, że w Polsce żyje 40 900 par bocianich. Od tego czasu liczba par bocianich zwiększyła się o 20%. Ile par bocianich żyje w Polsce obecnie? Zapisz wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:15:13+02:00
Zad.1
koliber-1,5g
bocian-24kg=24000g
ile razy cięższy jest bocian-24000g:1,5g=240000g:15=16000
odp: Bocian jest 16000 razy cięższy od kolibra
1 5 1
2010-03-30T18:16:37+02:00
24kg=24000g
24000/1,5=16000
odpowiedz 16000x
40900*1,20=49080
2010-03-30T18:17:57+02:00
1.

Koliber waży 1,5 g = 0,001 * 1,5 kg = 0,0015 kg
Bocian waży 24 kg
Bocian jest 24 kg / 0,0015 kg = 16 000 razy cięższy od kolibra.


odp: Bocian jest 16000 razy cięższy od kolibra