Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:24:15+02:00
V=72l
72l=72dm(szescienne)= 4dm*3dm*6dm
wymiary akwarium to 4dm na 3dm na 6dm
Pp= 4dm * 3dm= 12dm(kwadratowych)
Pb= 2*(4dm*6dm) + 2*(3dm*6dm) =84dm(kwadratowych)
Pc= Pp+Pb= 12dm+84dm= 96dm(kwadratowych)
należy zużyć 96dm(kwadratowych) szkła

całkowita długość krawędzi= 2*(4dm+3dm) +4*6dm=38dm
2010-03-30T18:32:48+02:00
72l=72dm³
72dm³:12=6dm-długość 1 krawędzi
(Znaczy, że akwarium jest sześcianem.)
P=6dm•5=30dm²-ilość szkła

6dm•12=72dm-długość wszystkich krawędzi
(pomnorzyłem przez 12 bo sześcian ma 12 krawędzi)






2010-03-30T18:39:07+02:00
72l = 72dm³
72dm³ = 3dm * 8dm * 3dm
Pp = 3 * 8dm
Pp = 24dm²
Pb = 2 * (3dm * 3dm) + 2 * (8dm * 3dm)
Pb = 2 * 9dm² + 2 * 24dm²
Pb = 18dm² + 72dm²
Pb = 90dm²
Pc(akwarium) = 24dm² + 90dm²
Pc(akwarium) = 114dm²
Dł.(krawędzi) = 2 * 3dm + 2 * 8dm + 4 * 3dm
Dł.(krawędzi) = 6dm + 16dm + 12dm
Dł.(krawędzi) = 34dm
odp: Na jego wykonanie potrzeba 90dm² szkła. Całkowita długość krawędzi wynosi 34dm.