Odpowiedzi

2010-03-30T18:20:14+02:00
Podejrzewam że szkoła zatrudnia 12x więcej kobiet niż mężczyzn.
x+12x=65
13x=65
x=5
odpowiedz: szkola zatrudnia 60 kobiet i 5 mężczyzn
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:21:06+02:00
Chyba w treści zamiast dziewcząt powinno być mężczyzn ;)

kobiety - x
mężczyźni - y

rozwiązujemy układ równań:
65 = x + y
12y = x

metoda podstawiania:
65 = 12y + y
65 = 13 y /:13
y = 5

65 = x + y
65 = x + 5
x + 60

;)
2010-03-30T18:22:53+02:00
X - ilość pracującuch mężczyzn

x + 12x =65
13x=65/:13
x=5

12*x=60
pracuje tam 5 mężczyzn i 60 kobiet