1.W Orłowie przy ulicy Rynkowej ustytuowany jest strzeżony parking samochodowy .Za postój samochodu do 0,5 godziny pobierania jest opłata 40 gr,a za następne każde 30 min-60 gr.Ile zapłacono za 4,5 godziny postoju ?
2.Wujek w dni robocze (21 dni) parkuje samochód w godzinach od 7.30 do 15.30.Ma wykupiony abonament miesięczny za 120 zł.Czy kupno obanomanetu się opłaca ?

3

Odpowiedzi

2010-03-30T18:27:29+02:00
1. 40gr+8*60gr=5,20zł
Odp. Za 4,5 godziny postoju zapłacono 5,20zł.
2. 21*(40gr+15*60gr)=21*940gr=197,40zł
197,40zł-120zł=77,40zł
Odp. Kupno abonamentu przez wujka było opłacalne.
  • Duox
  • Rozwiązujący
2010-03-30T18:28:00+02:00
1.W Orłowie przy ulicy Rynkowej ustytuowany jest strzeżony parking samochodowy .Za postój samochodu do 0,5 godziny pobierania jest opłata
40 gr,a za następne każde 30 min-60 gr.Ile zapłacono za 4,5 godziny postoju ?
8 x 60 gr = 4.8 zł. + 40 gr = 5,2 zł
Odp. 5.2 zł
2.Wujek w dni robocze (21 dni) parkuje samochód
w godzinach od 7.30 do 15.30.Ma wykupiony abonament miesięczny za 120 zł.Czy kupno obanomanetu się opłaca ?
15:30 - 7:30 = 8 godzin
15 x 60 gr = 9 zł
Za 8 godzin zapłaci 9 zł 40 gr.
9,4 x 21 = 197,4 zł
197,4 zł - 120 = 77,4 zł
Czyli zyskuje 77.4 zł
Odp. Tak kupno abonamentu się opłaca.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:32:35+02:00
1
Dane :
Pierwsze 0,5 godziny 40 gr
- każde następne 0,5 godziny - 60 gr

4 godziny = 8 * 60 gr
8 * 60 gr + 40 gr = 480 gr + 40 gr = 520 gr = 5 zł , 20 gr

2
15.30 - 7.30 = 8 godzin - czas parkowania w jeden dzień
7,5 - godziny - opłata za parkin w cenie 60 gr
0,5 godziny - opłata za parking w cenie 40 gr

15 * 60 = 900 gr = 9 zl
9 zł + 40 gr = 9.40 zł - dziennie za parking

9,40 * 21 =197, 40 zł

Odp : Bilet miesięczny się opłaca bo kosztuje 120 zł , a bez biletu trzeba by było zapłacić 197, 40 zł .

Liczę na naj ^^ ;*
1 5 1