Dopisując zero do po prawej stronie liczby naturalnej, zwiększamy ją o 666. co to za liczba??

2)
suma 2 liczb jest równa (-8). przy czym druga z nich jest o 8 większa od pierwszej. co to za liczby??
bardzo proszę o ich dobre rozwiazanie, i zapisanie obliczeń bo ja kompletnie nie wiem jak się do tych zadań zabrać;((

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T18:32:40+02:00
1. 10x=x+666
10x-x=666
9x=666
x=74

spr. 74+666=740




2. x+y=-8
y=8+x

x+8+x=-8
y=8+x

2x+8=-8
y=8+x

2x=-16\:2
y=8+x

x=-8
y=-8+8

x=-8
y=0
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:38:03+02:00
Z.1 10 x + y - dana liczba
10*(10x +y ) = 100x + 10 y - liczba po dopisaniu zera po prawej
stronie
Mamy zatem
100x +10 y = (10x +y) +666
100x - 10 x +10y - y = 666
90x +9y = 666
9*(10x +y) = 666
10x +y = 666 : 9 = 74
Dana liczba to 74.
Spr. 74 + 666 = 740
z.2
x - pierwsza liczba
x + 8 - druga liczba
mamy
x +(x +8) = -8
2x +8 = -8
2x = -8-8 = -16
x = -16 :2 = -8
x+8 = -8+8 = 0
Odp. Te liczby to: -8 oraz 0.