Ile maszyn wroga zastrzeliło 60 pilotów Dywizjonu 303, jeżeli wiadomo, że każdy z nich zestrzelił średnio więcej niż 10 ale mniej niż 11 samolotów, których łączna liczba przy dzieleniu przez 10 daje resztę 6??


2)
kupiono 7 kg jabłek. gdyby cena była o 80 groszy niższa to za tą sama kwote mozna byłoby kupić o 1 kg jabłek więcej . oblicz cene 1 kg tych jabłek.

tych zadań tez nie umiem zrobić;(( bardzo prosze o pomoc i zapisanie obliczeń tych zadań ok?? z góry dziekuje;)

2

Odpowiedzi

2010-03-30T19:54:13+02:00
Dobra dałem radę no to jest tak

Z maszynami:
Jeden pilot zestrzelił średnio 10,6 maszyn
10,6 razy 60 = 636
636 : 10= 63,6 ( miałabyć reszta 6 mam nadzieję, że o to chodzi)

Z jabłkami:
Kilogram Jabłek kosztuje 6,40 zł
7 kg jabłek razy 6,40 zł = 44,80 zł
6,40 zl - 80 groszy = 5,60 zł
5,60 zł razy 8 kilo = 44,80 zł

Zgadza się?
Zgadza :D
Irek do usług :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:52:59+02:00
Z.1
x - ilość zestrzelonych maszyn wroga przez 60 pilotów
Dywizjonu 303

60*10 < x < 60 *11 oraz x = 10*k + 6
czyli
600 < x < 660 oraz x = 10*k + 6, gdzie k - liczba naturalna
zatem
600 < 10*k +6 < 660
10*k + 6 < 660
10*k < 660 - 6 = 654
k < 654 : 10 = 65,4 , k - liczba naturalna
zatem k = 65
Obliczam x
x = 10*k + 6 = 10*65 +6 = 650 + 6 = 656
spr. 600 < 656 < 660
Odp.Piloci Dywizjonu 303 zestrzelili 656 samolotów niemieckich.
z.2
x - cena jabłek
x - 0,8 - cena o 80 gr niższa
Mamy
7*x = (x -0,8 ) * (7 +1)
7x = 8*(x -0,8)
7x = 8x - 6,4
8x - 7x = 6,4
x = 6,4
spr.
7*6,40 = 8* 5,60 = 44,80
Odp. Cena 1 kg jabłek była równa 6,40 zł.