Do suszenia dostarczono 510 świeżych grzybów, zawierających 90% wody. Po wysuszeniu grzyby zawierały 15% wody. Ile kilogramów grzybów suszonych otrzymano ?

Prosze żeby ktoś mi wytumaczył jak to rozwiązać a nie od razu podał wynik. z góry dziękuję ;]

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-01T15:55:00+01:00
510 grzybów zawierało 90% wody
x grzybów zawierało 15% wody
x=510*15/90
x=85 grzybów
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-01T16:01:27+01:00
Zauważ, że 10% będzie "sucha masa" a z reszty proporcja:

x - 100%
51kg - 85%

powinno wyjść 60 kg.
3 1 3