Pomóżcie!!! (to jest zbiór zadań Liczę z Pitagorasem dla klas 6 s. 97 zad. 10.1 )

Oblicz, ile metrów kwadratowych materiału potrzeba na obszycie prostopadłościennego materaca o wymiarach 2m, 16dm, 15 cm.
NA szwy i zakładki dolicz 10% powierzchni materiału. Wynik podaj w dm2

Proszę o dokładne obliczenia;)
Z góry dziękuję :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:48:25+02:00
2m=20dm
15cm=1,5dm
Pp= 20dm*16dm=320dm²
Pb= 2*(20dm*1,5dm) + 2(16dm*1,5dm)=108dm²
Pc= 2Pp+Pb= 640dm²+108dm²= 748dm²
748dm²* 0,1=74,8dm²
748dm²+74,8dm²= 822,8dm²
1 5 1
2010-03-30T18:48:59+02:00
Dane:
a=2m=20dm
b=16dm
c=15 cm=1,5dm
Szukane:
P=?
-------------------------
P=2*(a*b)+2*(a*c)+2*(b*c)
P=2(20*16)+2*(20*1,5)+2*(16*1,5)
P=2*320+2*30+2*24
P=640+60+48=748
P=748
Obliczamy 10% na zakładki
10%*748=0,10*748=74,8

748+74,8=822,8 dm kwadratowego
Na obszycie potrzeba 822,8 dm kwadratowego materiału.
1 5 1