Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:50:22+02:00
Dane:
a,b - odcinki
a+b = 64
a=3b

Szukane:
a,b

Rozwiazanie
a+b=64
a=3b
4b=64
b=16
a=48

Odp.: Dluzszy odcinek ma 48, a krotszy 18 cm.
2010-03-30T18:50:40+02:00
Dane:
x + y = 64
Szukane:
y = 3x - pierwszy odcinek
x - drugi odcinek
Rozwiązanie:
4x = 64 / :4
x = 16
3x = 48
Odp.Pierwszy ma 48cm, a drugi 16cm.
2010-03-30T18:51:08+02:00
X-długość krótszego odcinka
3x-długość dłuższego odcinka
x+3x=64
4x=64 /÷4
x=16
3x=16*3=48