1.Jakim celom służył plan Marshalla? Napisz hipotetyczny przebieg wydarzeń, które miałyby miejsce, gdyby Stany Zjednoczone nie udzieliły Europie wpomocy.

2.Dlaczego ZSRR wprowadził blokadę Berlina? Napisz scenariusz wydarzeń odmienny do rzeczywistego.

Pytania dotyczą czasów powojennych po II wojnie światowej. Potrzebne na dziś. Daję naj i oferuję dużo punktów.

2

Odpowiedzi

2010-03-30T18:53:38+02:00
1.
Marshalla plan, Program Odbudowy Europy, amerykański program pomocy gospodarczej dla Europy po II wojnie światowej. Sformułowany został przez generała, ówczesnego sekretarza stanu G.C. Marshalla.



Istota programu sprowadzała się do udzielenia pomocy finansowej wszystkim krajom Europy w formie bezzwrotnych pożyczek oraz nisko oprocentowanych pożyczek długoterminowych – rozdysponowano kwotę 13,5 mld dolarów.

2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:05:07+02:00
Hej :)
Plan Marschala miał za zadanie pomocy innym krojom początkowo chodzilo o przekazywanie pozywienia potem przekazywane byly niskoprocentowe i bezzwrotne pożyczki.dostarczano takze maszyny i urzadenia
Udzielajać pomocy stany zjednoczone zobowiazały kraje europejskie odo opracowanie odbudowy. Dlatego juz w 1948 roku utworzono OEWG reprezentowala ona europe w rozmowach ze stroną amertkańską. w ramach panu marschala przekazano do europy 14 mln dolarow


Blokada Berlina po pogorszeniu sie stosunkow Niemiec rozmyslano nad przyszloscia niemiec bezposrednia przyczyna tego kryzysu bylo wprowadzenie wspolnej waluty.Związek Radziecki obawiał się, że straci gospodarczą kontrolę nad swoją częścią Niemiec i w nocy z 23 na 24 czerwca okupacyjne władze strefy radzieckiej zarządziły blokadę zachodnich sektorów Berlina oraz odcięły dostawy energii elektrycznej.

no nie wiem czy to tak trzeba napisac ale wydaje mi sie ze dobrze a te pytania to trzeba wymysleć?
bo jak tok to np.
co to jest ekumenizm
prywatyzacja
dysydenci

wymien przyczyny rozpadu bloku sowieckiego
opisz proces przmian po 2 wojnie
co to wiosna ludów
czystyki etniczne
jak czegos nie wiesz to pisz:)
pozdrawiam
2 3 2