Odpowiedzi

2010-03-30T18:54:09+02:00
100% - 15% = 85%
85% = 85 zł
100% = 100 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:55:31+02:00
Buty po obniżce o 15% kosztują 85 zł. Jaka była cena tych butów przed obniżką?

x- cena butów przed obniżką
0,85x- cena po obnizce
100%-x
85%- 85
x=100*85/85=100
odp.Buty przed obnizką kosztowały 100zł
2010-03-30T19:05:20+02:00
100 %-15%=85%
85%=85zł.
100%=x
x=100%×85zł.
______________ = 100zł.
85zł

tam na końcu 85zł i 85zł. musisz skreślić