Nieopodal polany dzieci dostrzegły prostopadłościenny karmnik o wymiarach 20cmx30cmx40cm wypełniony do jednej czwartej wysokości ziarnem.Oszacuj objętość ZIARNA! znajdującego się w karmniku.Odpowiedź wyraź w decymetrach sześciennych.
J Jest to dość trudne a więc jak nie umiesz to nie bierz sie za to;/..Zależy mi na dobrych rozwiązaniach:) Prosze! pomóżcie:) Damm najj:)

3

Odpowiedzi

2010-03-30T19:01:46+02:00
20cm= 2dm 30cm=3dm 40=4dm

2*3*4=24dm3

24*1/4= 6dm3
ziarno zajmuje 6dm3
2010-03-30T19:01:47+02:00
Krawedzie: a=20cm,b=30cm,H=40cm

V=abH
V= 20*30*40
V= 24000 cm³ = 24dm³

Wypelniony do ¼, zatem:
¼*V - obj ziarna
¼V= 6dm³ ←rozwiazanie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:02:33+02:00
Objętość karmnika:
V = 20cm*30cm*40cm =
= 24000cm3

ziarna było do 1/4 wysokości, więc:
1/4*20*30*40 = 6000cm3

dm = 10cm
więc:
dm3 = 1000cm3

czyli:

6000cm3 = 6dm3

Odp: Objętość ziarna znajdującego się w karmniku to 6dm3

(duże trójki to oczywiście sześcian, trzecia potęga)