Odpowiedzi

2010-03-30T19:03:50+02:00
Trzy cząsteczki tlenku węgla (IV) - 3CaO₂ 3x2=6
dwie cząsteczki tlenku siarki (VI) - 2S0₃ 2x3=6

Według mnie, tu i tu jest ich tyle samo.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:04:37+02:00
Po pierwsze i najważaniejsze:
TLENKU siarki i TLENKU węgla.

Tlen jest zawsze dwuujemny. Cząsteczki są elektrycznie obojętne, dlatego musi się to wyrównać.

Węgiel - elektroujemność +IV
Tlen - elektroujemność -II

Czyli tlenek węgla (IV) to CO2
Trzy cząsteczki zawierają w sumie 6 atomów tlenu.

Siarka - elektroujemność +VI
Tlen - elektroujemność -II

Czyli tlenek siarki (VI) to SO3
Dwie cząsteczki zawierają w sumie 6 atomów tlenu.

Czyli w obu związakch występuje taka sama ich ilość.
4 4 4