PROSZĘ . JESTEM ZAGROŻONA Z MATEMATYKI I MUSZE MIEC ROZWIAZANIE.


Trzy tomy Opowieści z Narnii maja razem 650 stron. Tom drugi ma 75 stron więcej od pierwszego, a tom trzeci 25 stron mniej od drugiego.
a) Oblicz, ile stron ma każdy z tomów.
b) Oblicz, ile czasu potrzebuje Adam na przeczytanie kazdego z tych tomów, jeżeli w ciagu godziny czyta 25 stron tekstu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:12:18+02:00
A)
x-pierwszy tom
x+75-drugi tom
(x+75)-25 - trzeci tom
650-ilosc stron wszystkich tomów
x+x+75+(x+75)-25=650
x+x+75+x+75-25=650
3x+125=650
3x=650-125
3x=525
x=175
1 tom-175stron
2 tom-175+75=250 stron
3 tom-175+75-25=225stron

b)
1h-25stron
1 tom-175:25=7godzin
2 tom-250:25=10godzin
3 tom-225:25=9godzin
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T19:12:44+02:00
A)
I tom - x
II tom - x + 75
III tom - x + 75 - 25

3x + 150 - 25 = 650 / + 25
3x + 150 = 675 / - 150
3x = 525 / :3
x = 175

I tom - 175 stron
II tom - 175 + 75 = 250 stron
III tom - 175 + 75 - 25 = 225 stron

I tom ma 175 stron, II tom ma 250 stron a III tom ma 225 stron.

b )
I tom - 175 : 25 = 7 godz.
II tom - 250 : 25 = 10 godz.
III tom = 225 : 25 = 9 godz.

Aby przeczytać I tom Adam potrzebuje 7 godzin, II tom 10 godzin a na III tom potrzebuje 9 godzin.

Może być ? :)