Zad1.
A. Rozwiąż nierówność.
a) 2x + 7 > x - 1
b) 2x + 7 > 2x - 1
c) 2x + 7 > 2(x + 4)

B. Która nierówność jest zawsze prawdziwa, a której nie spełnia żadna liczba?

zad2.
Sprawdź czy podana nierówność ma rozwiązanie.
a) 4(x + 5) > 5(x+4)
b) 0,2x - 0,3 < 0,2x

Proszę was bardzo o pomoc, potrzebuję na jutro !
Dam naj ; - ]


2

Odpowiedzi

2010-03-30T19:19:52+02:00
Zad1.
A. Rozwiąż nierówność.
1. 2x + 7 > x - 1
2. 2x + 7 > 2x - 1
3. 2x + 7 > 2(x + 4)

ad)1
2x+7>-1 /-7
2x > -8 /:2
x>-4
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:23:47+02:00
Zad1.
A. Rozwiąż nierówność.

a) 2x + 7 > x - 1 /-7
2x>x-8 /-x
x>-8

b) 2x + 7 > 2x - 1 /-7
2x>2x-8 /-2x
0x>-8 /:O
x>0

c) 2x + 7 > 2(x + 4)
2x+7>2x+8 /-7
2x>2x+1 /-2x
0x>1 /:0
x>0

B. Która nierówność jest zawsze prawdziwa, a której nie spełnia żadna liczba?
Kazda nierównośc można rozwiązać. <tego nie jestem pewna>


zad2.
Sprawdź czy podana nierówność ma rozwiązanie.
a) 4(x + 5) > 5(x+4)
4x+20>5x+20 /-20
4x>5x
Nie ma rozwiązania.

b) 0,2x - 0,3 < 0,2x /-0,2x
ox-o,3<
Nie ma rozwiązania.
3 3 3