1. W klasie jest x chłopców i y dziewczynek. Każde z nich wpłaciło na wycieczkę po 20zł. Ile pieniędzy zebrano?
2. Liczby x i y są dodatnie. Co jest większe: 130% sumy liczb x i y czy suma 130% liczby x i 120% liczby y?

PAMIĘTAJCIE O OBLICZENIACH POTRZEBNE MI SĄ NA JUTRO TE ZADANIA . !!

POMÓŻCIE ;((( .

3

Odpowiedzi

2010-03-30T19:19:42+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:21:42+02:00
1. 20(x+y) bo 20 razy liczba dzieci ;)


2.130% x=1,3x
pierwszy przypadek: 1,3(x+y)=1,3x+1,3y

drugi przypadek: 1,3x+1,2y

jak chyba sam(a) widzisz pierwszy przypadek jest większy ;)
9 4 9
2010-03-30T19:21:53+02:00
Zad.1)
razem pieniędzy= (x+y)*20zł

Zad.2)
130% (x+y)
130%x + 120%y

Większa jest suma liczb x i y, bo:
130% (x+y) = 130%x + 130%y

W pierwszym i w drugim przykładzie mamy tyle samo x (130%), ale w drugim przykładzie mamy mniej y (120% zamiast 130%) więc suma druga będzie mniejsza.

Mam nadzieję, że nie zagmatwałam aż tak bardzo;]






6 5 6