Odpowiedzi

2010-03-30T19:21:25+02:00
22VI
h=90 stopni- y(fi)+23 stopnie 27 minut
23XII
h=90 stopni- fi-23 stopnie 27 minut
21 III i 23IX
h=90 stopni-fi

a te miasta musisz odczytac wspolrzedne geograficzne i do wzoru podstawic.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:34:52+02:00
21 marzec-pierwszy dzień wiosny i 23 wrzesień-pierwszy dzień jesieni
Kraków:
półkula północna:h=90 stopni- φ
h=90 stopni - 50 stopni=40 stopni
półkula południowa tak samo
Kapsztad:
h=90 stopni - 34 stopnie=56 stopni
22 czerwiec-pierwszy dzień lata /22 grudzień-pierwszy dzień zimy
tylko podstaw do wzoru
półkula północna:h=90 stopni- φ + 23stopnie27'/h=90 stopni- φ-23stopnie27'
półkula południowa:h=90 stopni - φ-23stopnie27'/h=90 stopni- φ + 23stopnie27'
nie jestem pewna ale chyba dobrze:)








2 3 2