Pliz pomórzcie narysować wykres ze zdaniami i mam zaznaczyc podmiot i orzeczenie

1. Niedostępne szczyty gór od pradawnych czasów pobudzały ludzką wyobraźnię.
2.Na górze Synaj Mojżesz otrzymał od Boga tablice z dziesięciorgiem przykazań.
3.Mimo ogromnego doświadczenia alpiniści zginęli przy kolejnej probie pokonania progow swojej wytrzymałości fizycznej i psychicznej.
4.Z powodu złych warunków pogodowych grupa himalaistów musi niejednokrotnie zrezygnować z ataku na szczyt.
Plkiz pomórzcie to ma być najpóźniej do 21 bo na jutro do sdzkoly to musze miec

2

Odpowiedzi

2010-03-30T19:32:35+02:00
1.orzeczenie:niedostępne,podmiot:szczyty
2.orzeczenie:otrzymał,podmiot:mojżesz
3.orzeczenie:zginęli,podmiot:alpinisci
4.orzeczenie:musi,podmiot:grupa
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:36:40+02:00
Podmiot =p
orzeczenie = o

1.o= pobudzały
p = szczyty gór

dzilisz zdanie na pol po slowie ' gór'

2. o=otrzymał
p= Mojżesz

dzielisz zdanie po słowie ' Boga'




3. o= zginęli, pokonania
p=alpiniści

po slowie ' zginęli'



4. o = zrezygnowaćć

p = grupa himalaistów

po słowi ' pogodowych '
13 3 13