Odpowiedzi

2010-03-30T19:26:28+02:00
Nie. Nie należy się kierować tą zasadą przez cały czas. Musimy mieć swój rozum i wiedzieć, kiedy możemy tak postępować. Bardzo często postępowania naszych kolegów nie są dobra i w żadnym wypadku nie należy ich naśladować. Trzeba starać się być lepszym. Jeżeli koleżanka nas przezwie, nie przezywajmy jej. Powiedzmy, że jest nam przykro i odejdźmy. Takie są zasady kultury, do których powinniśmy się stosować w każdym wypadku! Jeżeli kolega skłamał ci i nie powiedział, że masz coś wziąć ważnego do szkoły, nie odpłacajmy mu tym samym. Nie róbmy tak, miejmy swoją godność i honor. Takim przypadkiem jest też naskarżenie kumpla na ciebie. Jak on naskarży powiedz o tym co czujesz, jak cię to zabolało i że to ci się nie podoba, ale nie skarż na niego!

Proszę ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:33:06+02:00
Myślę, że jest to dobra zasada. Przykładem tego może być udzielenie pomocy osobie, która jej potrzebuje. Będzie na pewno bardzo wdzięczna i gdy zobaczy, że Ty jesteś w potrzebie z pewnością pośpieszy Ci z pomocą. Drugim przykładem dla odmiany może być sytuacja gdy osoba znajoma prosi Cię, np. o pożyczenie gotówki. Jeżeli jej odmówisz a ona będzie wiedziała, że miałeś pieniądze lecz byłeś skąpy z pewnością to zapamięta i gdy Ty będziesz w potrzebie ona postąpi tak jak Ty wcześniej odmawiając Ci pożyczki. Trzecim argumentem jakim mogę się posłużyć jest wyśmiewanie się z drugiej osoby. Jeżeli Twojemu koledze zdarzy się zrobić coś głupiego a Ty go wyśmiejesz lub ośmieszysz w oczach innych osób on z pewnością gdy będziesz w takiej samej sytuacji to wykorzysta i zemści się. I wtedy to Tobie będzie wstyd. Myślę, że powinno się postępować wobec innej osób tak jakby się chciało, żeby inny postępowali wobec Ciebie.
1 5 1