W konkursie matematycznym było 18 zadań, w tym 10 zadań za 4 punkty i 8 za 5 punktów. Za każde wskazanie błędnej odpowiedzi odejmowano 1/4 punktów możliwych do zdobycia za zadanie. Marta wskazała odpowiedzi przy wszystkich pytaniach/ W zadaniach za 4 punkty wszystkie jej odpowiedzi były poprawne. W sumie zdobyła 67,5 punktu. Na ile pytań odpowiedziała prawidłowo?


Z góry dziękuję za odpowiedź/odpowiedzi. ;]
;***

2

Odpowiedzi

2010-03-30T19:21:21+02:00
W konkursie matematycznym było 18 zadań, w tym 10 zadań za 4 punkty i 8 za 5 punktów. Za każde wskazanie błędnej odpowiedzi odejmowano 1/4 punktów możliwych do zdobycia za zadanie. Marta wskazała odpowiedzi przy wszystkich pytaniach. W zadaniach za 4 punkty wszystkie jej odpowiedzi były poprawne. W sumie zdobyła 67,5 punktu. Na ile pytań odpowiedziała prawidłowo?

40 =8*5 - liczba pkt za zadania za 5 pkt
67,5-40=27,5

b - liczba zadań prawidłowo rozwiązanych za 5pkt
c - liczba zadań błędnie rozwiązanych za 5pkt
b+c=8
c*(-1,25)+b*5=27,5

b=8-c
-1,25c+(8-c)*5=27,5

b=8-c
-1,25c+40-5c=27,5

b=8-c
-6,25c=-12,5

b=8-c
c=2

b=8-2=6
c=2

Liczba zadań prawidłowo rozwiązanych to 16. 10 (zadania za 4 pkt) i 6 (zadania za 5 pkt).
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:25:10+02:00

x - dobrze odpowiedziane za 5 pkt
8-x - źle odpowiedziane za 5 pkt
za źle odpowiedziane za pkt odejmowano 1/4 * 5 pkt = 1,25 pkt

10 * 4 + x * 5 + (8-x) * -1,25 = 67,5
5x + (-10) + 1,25x = 27,5
6,25 x = 37,5
x = 6

6 + 10 = 16 pytań dobrze