Zad. 10.2 ze zbioru zadań - Liczę z Pitagorasem klasa 6 str. 97

Oblicz ile piasku można wsypać do skrzyni w kształcie graniastosłupa prostego o podstawie trapezu równoramiennego o wymiarach podanych na rysunku (w załączniku) i wysokości 0,8 m
Plissssss pomóżcie :)
Proszę o obliczenia;)
Daje najjj...
Z góry dzięki ;)

3

Odpowiedzi

2010-04-01T14:06:58+02:00
V = Pp * H
H= 0.8

Pp = (a+b) * h / 2
Pp = (2+1,6) *1/2
Pp = 3,6/2
Pp = 1,8

V = 1.8 * 0.8 = 1.5 m sześciennego.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T14:08:20+02:00
A więc liczymy objętość.

V = Pp * H

Pp = pole podstawy
H = wysokość graniastosłupa

Pp = [(2+1,6) * 1] :2 = 3,6 :2 = 1,8 m [kwadratowego]

V = 1,8 m [kwadratowego] * 0,8m = 1,44 m [sześciennego]

1m [szescienny] = 1000dm [szesciennych]

więc graniastosłup zmieści 1440 litrów piasku.

Jeśli odp ma być w metrach kwadratowych wystarczy zamienić.
2 5 2
2010-04-01T14:36:53+02:00
A = 2m
b = 1,6 m
h = 1 m
H = 0,8 m

V = 1/2(a+b)hH
V = 1/2*(2+1,6)*1*0,8
V = 1/2*3,6*0,8
V = 1,44 m³ <- tyle można wsypać piasku do piaskownicy.

Jak coś to pisz na pw. :)
2 5 2