Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:38:08+02:00
Dane :
m=2kg
h=1,5 m
t=5s

Wzor:
W=F*s (praca)
P=W/t (moc)
Rozwiazanie:

W=F*s
F=m*g
F=2kg*10N/kg
F=20N
W=20N*1,5m
W=30J

P=W/t
P=30J/5s
P=6 W

Odpowiedz. Praca wynosi 30 dzuli , a moc wynosi 6 watow.
6 5 6
2010-03-30T20:18:16+02:00
Dane:
m=2kg
h=1,5m
t=5s
g=ok. 10m/s kwadrat

a) Szukane:
W=?

Rozwiązanie:
W=(m*g)*h
W=(2kg*10m/s kwadrat)*1,5m
W=30J

odp. Chłopiec wykonał pracę 30J(dżuli)

b)Szukane:
P=?

P=W/t
P=30J/5s
P=6W

odp. Średnia moc jaką wykonał wynosi 6W(watów)
3 4 3