Odpowiedzi

2010-03-30T19:44:32+02:00
Do wszystkich reakcji potrzebna ci będzie tabela rozpuszczalności i układ okresowy.
np.
KOH + HNO₃→ KNO₃+H₂O

jak widzisz ta reakcja przed strzałką składa się z dwóch członów. musisz je ponownie rozbić na dwa, więc z lewej strony bierzesz to pierwsze czyli K a z prawej to drugie, potem pierwsze z lewej i drugie z prawej.

potem rozbijasz ten zapis jonowo:
sprawdzasz w tabeli rozpuszczalności czy wszystko się rozpuszcza, jeśli nie to tego nie rozbijasz.
każdy związek zapisujesz oddzielnie, jest na przemian + I -
K⁺ + OH⁻ +H⁺+ NO₃⁻ → K⁺+ NO₃⁻+ H₂O
2H⁺+ 2OH⁻→ 2H₂O

34 2 34
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:47:41+02:00
Odp.
Równanie reakcji chemicznej jest to matematyczny zapis danej przemiany chemicznej.
Liczba atomów danego pierwiastka po lewej i po prawej stronie równania reakcji musi być taka sama.
W tym celu używasz tylko dużych współczynników stojących z lewej strony symbolu lub wzoru związku chemicznego.
Np.
N2+H2=NH3,cząsteczki gazów występują jako dwuatomowe.
Liczba atomów azotu i wodoru po obydwu stronach równania nie zgadza się!Dysponujesz tylko dużymi współczynnikami!
Zobacz ,masz H2 i po drugiej stronie H3,szukasz najmniejszej wspólnej wielokrotności;2*3=6.
Przy H2 stawiasz 3,a przy NH3 stawiasz 2,masz po 6 atomów wodoru.(zgadza się).Zobacz ile masz atomów N? Po lewej 2, po prawej 2.
Poprawne równanie tej reakcji:
N2+3H2=2NH3,zobacz liczby atomów po obydwu stronach są równe.Jeżeli będzie problem pisz na GG-11956301.
49 3 49