Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-30T19:36:14+02:00
Prawa Mendla – reguły przekazywania cech dziedzicznych. Oczywiście, należy pamiętać, że w czasach Mendla nie wiedziano jeszcze nic o genach i sposobie, w jaki zorganizowany jest materiał dziedziczny w komórce. Mendel zatem nie użył określenia gen i allel, posługiwał się opisowym określeniem """czynnik dziedziczenia""" PROSZĘ O NAJJ
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T20:03:09+02:00
I prawo Mendla - prawo czystości gamet:
Gamety zawierają po jednym allelu z każdej pary alleli.
II prawo Mendla - prawo niezależnej segregacji cech:
Allele dwóch różnych genów rozdzielane są do gamet niezależnie od siebie.