Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T16:36:14+01:00
Dane:
wiek Oli: 13 lat
wiek taty Oli: 27+13 lat=40lat
(gdy Ola się urodziłą miał 27,więc teraz jest o 13 lat starszy)

Szukane:
Za ile lat tata Oli będzie od niej 2 razy starszy?

Rozwiązanie:
2(13+x)=40+x
26+2x=40+x
2x=40+x-26
2x-x=40-26
x=14
Odp. Tata Oli będzie od niej 2 razy starszy za 14 lat.
1 5 1
2009-11-01T16:53:52+01:00
13lat -wiek Oli
13+27=40lat - wiek taty Oli
x - liczba lat za które tata będzie 2x starszy od Oli

2(13+x)=40+x
26+2x=40+x
x=14

Odp: Tata będzie 2razy starszy od Oli za 14lat.