Uczniowie klasy VI w ciągu 45 minut posprzątali 3/8 prostokątnego placu szkolnego o wymiarach 45m x 28m.
Jle m2 placu pozostało im do sprzątania?
Ile czasu będą potrzebowali ci sami uczniowie na sprzątnięcie pozostałej części placu, jeśli będą pracować z taką samą wydajnością?


Dam Naj ;P

2

Odpowiedzi

2010-03-30T19:38:08+02:00
45min = 3/8
3/8= 45m*28m
3/8=1260m²
1/8= (1260:3=420m²)
1/8=420m²
Posprzątali już 3/8 czyli zostało im do posprzątania 5/8
1/8=420m²
5/8=5*420m²=2100m²

3/8= 45min
1/8=45min:3=15min
8/8-3/8=5/8
5/8=5*15min.=75min
5/8=1h15min

Myślę że poomogłam:D:D:D
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:39:59+02:00
Pole = 45m × 28m
Pole = 1260m²

1260m² × ⅜ = 472,5m²

1260m² - 472,5m² = 787,5m²
Zostało im do sprzątnięcia 787,5m².

45minut : 3 = 15minut
Na sprzątnięcie ⅛ placu potrzebują 15 minut.

15minut × 8 = 2h
2h - 45minut = 1h15minut

Na posprzątanie całego placu potrzeba 2h, a na posprzątanie ⅝ 1h i 15 minut.
1 5 1