Odpowiedzi

2010-03-30T19:36:18+02:00
X - ilosc kasy 2. osoby

2x + x + 0,8*2x = 253
3x + 1,6 x = 253
4,6x = 253 /: 4,6
x = 55

Pierwsza osoba ma 110, druga 55 a trzecia 88

można dać naj;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:39:55+02:00
2x - pieniądze dla I osoby
x - pieniądze IIosoby
80% 2x=0,8*2x - pieniądze IIIosoby
razem 253zł

2x+x+0,8*2x=253
3x+1,6x=253
4,6x=253\:4,6
x=55

x=55zł
2x=2*55=110zł
0,8*110=88zł
2010-03-30T19:51:29+02:00
2x+x+0,8*2x=253zł
3x+1,6x=253
4,6x=253|:4,6
x=55

2*55=110zł pierwsza osoba
55zł druga osoba
0,8*2*55=88zł trzecia osoba

110+55+88=253zł