10 małych zadań, (można zrobić minimum 7).

rozwiąż, za pomocą RÓWNANIA, za WSZYSTKIE zadania, dam NAJ !!!!!!!!!!!!!!

Zad. 1

Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?

Zad. 2

Książki Ali stoją na trzech polkach. Na drugiej polce jest o 15 książek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej polce jest razem 2 razy więcej książek niż na drugiej. Ile książek ma Ala?

Zad. 3

Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.
Oświadczył:

"Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny zapłacę 1 talara, ale za każdy grzyb trujący odbiorę 3 talary.

Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile zebrał grzybów jadalnych, a ile trujących?

Zad. 4

Kapelusz z piórkiem kosztuje 110 zł. Kapelusz jest droższy od piórka o 100 zł. Ile kosztuje kapelusz, a ile piórko?

Zad. 5

Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?

Zad. 6

Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbiera 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddal Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek?

Zad. 7

Za 3 lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata temu. ile lat ma Grześ?

Zad. 8

Siedziały wróble na strachu na wróble. Poczałkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble.

Zad. 9

- 4 lata temu bylem 4 razy młodszy od mamy , a 10 lat temu bylem od niej młodszy 10 razy. Ile lat ma autor wypowiedzi?

Zad. 10

- Kasiu podwyższam ci kieszonkowe 0 2,5 złotego - powiedział tata.
- To teraz w ciągu czterech miesięcy dostane tyle samo pieniędzy, ile przedtem w ciągu pięciu - pomyślała Kasia.

Ile złotych kieszonkowego popodwyzce będzie dostawa Kasia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:40:36+02:00
Zad.1

1/2 x + 1/3 x +5+1=x
1/2 x + 1/3 x +6= x
1/2 x + 1/3 x -x=-6
3/6 x + 2/6 x - x = -6
5/6 x - x = -6
-1/6 x = -6 / -1/6
x = 36
Odp. na wykładzie jest 36 studentów

Zad.2

x - ilość na 1 półce
x-15 - ilość na 2 półce
½(x-15) - ilość na 3 półce

x+½(x-15)=2(x-15)
x+½x-7,5=2x-30
1,5x-2x=-30+7,5
-0,5x=-22,5
x=45 I półka

45-15= 30 II półka

½(45-15)=22,5-7,5=15 III półka

45+30+15=90

odp: Ala ma 90 książek.

Zad.4

x- cena piórka

x+x+100=110
2x=110-100
2x=10 |:2
x=5

x+100=105

Odp: Kapelusz kosztuje 105 zł, a piórko 5 zł.


Zad.5


x - liczba piątek
12 - x - liczba czwórek
5x+4(12-x)=4,75*12
5x+48-4x=57
x=57-48
x=9

9*5+3*4=45+12=57
57:12=4,75
Odp.Zuzanna ma na świadectwie 9 ocen 5.


Zad.6


J - kasztany JAcka
A - kasztany Agnieszki
J=3A
J-15 = A+15

3A -15 = A +15
2A=30
A=15
J =45


Zad.7

x - wiek grzesia teraz

x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
2x=12
x=6

Grzes ma 6 lat

Zad.8


x - liczba wróbli na prawym ramieniu (na początku)
2x - liczba wróbli na lewym ramieniu (na początku)
2x-4 - liczba wróbli na lewym ramieniu (później)
x+4 - liczba wróbli na prawym ramieniu (później)
x+2x=3x=? - suma wróbli siedzących na strachu (to czego szukamy)
2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

suma wróbli:
x+2x=3x
3x=3*8=24

odp. na strachu na wróble siedziało 24 wróble

Zad.9


x-wiek mamy
y-wiek autora

4(y-4)= x-4
10(y-10)=x-10

4y-16=x-4
10y-100=x-10

-x+4y=12 /(-1)
-x+10y=90

x-4y=-12
-x+10y=90

6y=78 /:6
y=13

Odp.Autor ma 13 lat





1 5 1
2010-03-30T19:51:26+02:00
1.
x- wszyscy
1/2 x - dzremiący
1/3x - krzyzowki
5- czyta

1/2x+1/3x+5+1=x/*6
6*1/2+6*1/3+6*5+6*1=6x
3x+2x+30+6=6x
3x+2x-6x=36
x=36

3.
50 grzybow
18 talarow zarobionych
1 talar 1 grzyb jadal.
-3 talary- trujący


x*1+(50-x)*(-3)=18
1x+(-150)+3x=18
1x+3x=18+150
4x=168/4
x=42 50-42=8 - trujące


5.
12 ocen
śr. 4,75
4-(12-x)
5-x*5

5x+4*(12-x)=4,75
-------------
2


5x+48-4x=4,75*12
----------
12

x+48=57
x=57-48
x=9 - piątki 12-9=3 - czwórki



zad. 10
x- kieszonkowe
2,5+x - podwyżka

5*x=4*(x+2,5)
5x=4x+10
5x-4x=10
x=10

zad.4
110 zl - kapelusz z piorem
piorko - x
kapelusz x+100

x+100+x=110
2x=110-100
2x=10/ :2
x=5 -piorko

zad.6
Aga x+15
Jac 3x-15

3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30/:2
x=15 - Aga


zad.8

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8
8+4=12 12*2=24 - wszystkie wroble






Jest 7 albo 8 zadań . Są dobrze zrobione ! :) Liczę na naj .









2 2 2