W poniedziałek adam ma 5 lekcji . po trzeciej lekcji jest dwudziestominutowa przerwa .pozostałe przerwy trwają po 10 min . jeżeli lekcje rozpoczynaja się o godzinie ósmej, to o której godzinie Adam skończy lekcje . ile minut spędza Adam w poniedziałek na wszystkich lekcjach przerwach?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:41:22+02:00
JESTEM PIERWSZA !!!

lekcja 1 - 45 min
przerwa- 10 min
lekcja2- 45 min
przerwa- 10 min
lekcja3- 45min
przerwa- 20 min
lekcja4- 45 min
przerwa- 10 min
lekcja5- 45 min

(45*5)+20+(10*3)=225+20+30=245+30=275min

275 min=4h 35min
8+4h58min= 12.35
Odpowiedź: Kończy lekcje o 12.58 Adam spędza ogólnie 275 min na przerwach oraz lekcjach.

prosto, jasno przejrzyście. Prosze o naj ;***********
3 5 3
2010-03-30T19:46:06+02:00
Lekcja ma 45 min a adam ma 5 lekcji więc
45*5=225min
45+10+45+10+45+20+45+10+45= 175
razem w szkole spędza 175 min
8+ 4 godziny 35 minut= 12.35
adam skończy lekcje o 12.35.
2010-03-30T20:06:17+02:00
1. 45
10
2. 45
10
3. 45
20
4. 45
10
5. 45

(5*45)+(3*10)+(1*20)= 225+30+20 = 275 min łącznie w szkole

275:60= 4 reszty 35

8.00 + 4h + 35 min= 12.35

Odp.: Adam w poniedziałek spędzi w szkole 275 min.
Lekcje skończą się o 12.35