Odpowiedzi

2010-03-30T19:52:42+02:00
Ciąg arytmetyczny o wyrazie ogólnym an= a₁+ (n-1)*r
a₁= 2
a₂= a₁+ r = 2+ r= 4, stąd r= 2
a₃= a₁+ 2r= 2+ 4 = 6
.
.
an= a₁+ (n-1)*r = 2+ (n- 1)*2= 108
stąd 2+ (n- 1)*2= 108
(n- 1)*2= 108- 2
(n- 1)*2= 106 /:2
n- 1= 53
Odp. Są 53 wyrazy ciągu arytmetycznego mniejsze od 108.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:53:15+02:00
A1 = 2
a2 = 4
a3 = 6

a2 = a1 + r => r=2

an = 108
an = a1 + r(n-1)
108 = a1 + r(n-1)
108 = 2n
n = 54

mniejszych od 108 jest 53 wyrazy.