Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:47:36+02:00
Najpierw obliczymy promien podstawy
pole podstawy to pi*r kwadrat
pi*r kwadrat=16pi\:pi
r kwadrat=16
r= pierwiastek z 16
r=4

wysokość walca równa jest średnicy podstawy czyli
h=2r
h=8

pole powierzchni całkowitej to 2* pole podstawy + pole powierzchni bocznej
Pb=2*pi*r*h
Pb=2*3,14*4*8
Pb=64pi


Pc=2*16pi + 64pi
Pc=32pi+64pi
Pc=96pi
2010-03-30T19:48:43+02:00
Rozwiązanie w załączniku :)