Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:45:23+02:00
Α - kąt wpisany

kąt środkowy jest 2 razy większy niż wpisany czyli:

α + 2α = 87
3α = 87 /:3
α = 29

a więc kąt wpisay ma 29 stopnii a środkowy 58

1 5 1
2010-03-30T19:46:18+02:00
Korzystamy tutaj z wlasnosci, ze kat srodkowy jest 2 razy wiekszy od kata wpisanego opartego na tym samym luku

Zatem:
a - miara kata wpisanego
a+2a=87
3a=87
a=29
a)29
b)58
1 5 1